Grafisk form

Spretigt och svårt. Ja och nej. Allt kokar ner till känslor och lite psykologi.

Grafiska tjänster

Varumärke

Utveckling av varumärken är oerhört spännande. Vare sig det är att skapa ett helt nytt eller att uppdatera ett gammalt.

Trycksaker

Vi hjälper er gärna med trycksaker. Allt från årsredovisningar och broschyrer till foldrar och affischer.

Annonser

Annonser för tryckta medier och banner annonser för webben. Vi fixar allt.

Art direction

Om ni behöver en inhoppande AD i ett projekt så hjälper vi gärna till.

Mässmontrar

Planering och formgivning av mässmontrar.

Webbformgivning

Formgivning av webbsajter. Vi kan hjälpa er med både form och utveckling. Klicka på rubriken för mer info.

Vill du veta mer?

Skicka gärna en fråga om du vill veta mer eller vill ha ett pris på grafisk formgivning.

Grafisk formgivning handlar om att få ditt varumärke, alltså din verksamhets ansikte utåt att se ut på ett sätt som tilltalar din målgrupp. Och det handlar väldigt mycket om att vara konsekvent. Målgruppen ska lätt känna igen formen på ditt varumärke oavsett om det är en dekal på bilen eller om det är företagets webbsajt.

grafisk form -design program för moser movement
grafisk form -logotyp för didum

Grafisk form handlar alltså i stor grad om hur ditt varumärke uppfattas. Och det är den utseendemässiga delen av det hela.
Läs mer om varumärken här.
Så vilka delar ingår i en grafisk design, om vi nu talar om varumärken?

  • Logotyp. Den koncentrerade nedkokta punkten. En bra logotyp ska vara lätt att läsa, vara unik och fastna.
  • Typsnitt. Att välja rätt typsnitt är väldigt viktigt. Olika typsnitt har helt olika personligheter och kommunicerar olika saker. Typsnitt är anonyma budskapsbärare. De ska inte bara förmedla ord utan de ska även förmedla en känsla. De ska dessutom vara läsvänliga.
  • Färg. Även färger är subtila bärare av känslomässig kommunikation. Varför är till exempel så många försäkringsbolag och banker blå och gröna? Varför är rött kärlekens färg? Jo, färg talar direkt till vår reptil-hjärna.
  • Bilder. Bildspråket är också något som man måste tänka på. Hur vill vi att varumärket ska uppfattas? Seriöst? Lekfullt? Färggrannt? Ungdomligt? Allt detta avgör vilken typ av bilder som vi bör använda.
  • Grafiska element. Det kan vara ikoner, diagram, sid-delare, sidhuvuden, pagineringar och en massa annat. Allt berättar en historia.

Vill du veta mer?

Skicka gärna en fråga om du vill veta mer eller vill ha ett pris på grafisk formgivning.